A közúti vezetés kockázatokkal jár, amelyekre fel kell készülnünk. És még inkább, ha a jármű olyan terhet hordoz, amely kilóg belőle. Ezekben az esetekben fontos intézkedéseket tenni annak érdekében, hogy elkerüljék a baleseteket vagy sérüléseket mind a jármű vezetője, mind az utazók többi tagja számára.
Ebben az értelemben a veszélyjelző berendezések használata az egyik legjobb lehetőség. Arról nem is beszélve, hogy ennek betartása kötelező.
Szeretne többet megtudni arról, hogyan jelölje meg a teherautóból kiálló rakományt? Ezt követően áttekintjük, mit mond a törvény ezzel kapcsolatban, és milyen kötelezettségei vannak ezeknek a járműveknek.
AJÁNLÁSOK RAKOMÁNYOKHOZ
A kisteherautó ajtajának nyitva tartása, mert a szállított rakomány nem fér el, nem ajánlott és nem biztonságos megoldás. Ez súlyos közlekedési balesetekhez, a közúti biztonsági előírások be nem tartása esetén pedig jelentős pénzbírsághoz vagy szankcióhoz vezethet.
Ennek ellenére hogyan lehet megjelölni a teherautóból vagy furgonból kiálló rakományt? Minden esetben, amit meg kell említeni, a V-20 jel használata. Mindezeket az ajánlásokat a DGT adja. De először is tudnia kell, hogy:
- Ha a kisteherautó hossza meghaladja az 5 métert, a rakomány legfeljebb 2 méterrel elöl és 3 méterrel hátul nyúlhat ki. Legyen óvatos a mérettel, pontosnak kell lennie.
- Ha a kisteherautó vagy teherautó hossza nem haladja meg az 5 métert, a szállítandó rakomány a jármű hosszának egyharmadáig nyúlhat ki. TERHELÉS HÁTULRÓL
Kezdjük azzal, hogy hogyan kell megjelölni a teherautóból vagy furgonból kilógó rakományt a jármű hátulján. Ezekben az esetekben a rakomány hátulján egy V-20 táblát kell elhelyezni.
Ez a tábla 50×50 cm-es, amelyre két átlós piros és fehér csík van felfestve. Ezek fényvisszaverőek is, hogy javítsák a láthatóságot.
TERHELÉS HOSSZÁBAN, A HÁTSÓ RÉSZEN KERESZTÜL
Abban az esetben, ha a jármű oldalaiból lóg ki a szállítmány, két darab V-20 táblát kell elhelyezni. A rakomány mindkét végéből egyet, mindig a hátulján.
Elhelyezésükkor ne feledje, hogy a csíkjaik fordított „v”-t kell, hogy alkossanak.
HOGYAN KELL JELEZNI A TERHELÉST, HA NEM JÓ A LÁTHATÓSÁG AZ ÚTON
Ha rossz látási viszonyok között közlekedünk, akár napnyugtakor vagy napkeltekor, akár eső, köd vagy egyéb kedvezőtlen időjárási helyzet miatt, kötelező a piros lámpa felhelyezése is.
Vagyis a kihelyezendő jelzésekhez piros lámpát kell adni, míg előre fehér fény szükséges.
AMIKOR A TERHELÉS OLDALRÓL ÁLL KI A JÁRMŰBŐL
Ha ez megtörténik, az azt jelenti, hogy több mint 40 cm-re kinyúlik a jármű első vagy hátsó lámpájától.
Ebben az esetben és ha a látási viszonyok nem optimálisak, elengedhetetlen az oldalsó végek megjelölése az alábbiak szerint:
- Előre: fehér fény és azonos színű fényvisszaverő eszköz.
- Hátulra: piros fény és ugyanolyan színű fényvisszaverő. ÁLTALÁNOS AJÁNLÁSOK
Mindenesetre fontos odafigyelni olyan szempontokra is, amelyeket nem lehet figyelmen kívül hagyni:
- A jármű stabilitása. Semmi esetre sem veszélyeztetheti a jármű stabilitását. Ha igen, akkor nem mindegy, hogyan jelöli meg a teherautóból kiálló rakományt. Először is biztosítani kell a stabilitást.
- Világítás, jelzések, rendszámok. Nem zavarhatja a rendszám, a lámpák és a vezetés közben végzett jelzések láthatóságát sem.
- Kényelmetlenség. És abban az esetben, ha zajt vagy más kellemetlenséget okoz, azt felül kell vizsgálni és ki kell javítani.
Nagyon fontos, hogy rakománya biztonságos és jól kitáblázott legyen. Ellenkező esetben a saját és a többi járművezető életét is veszélyeztetné.
Kövesse ajánlásainkat, és fogadjon a biztonságos vezetésre.